07.10.2020
Почнемо з того, що автомобіль марки Fiat Panda потрапив до нас на СТО з чеком по коробці "відкритий капот" на панелі приладів. За словами власника транспортного засобу, ми зрозуміли, що на автомобілі періодично не включалася задня передача або включалася тільки з першої в обхід нейтралі, або зовсім не включалася перша передача або вибивало в нейтраль підвищену передачу. Цей автолюбитель був не першим власником авто і на ньому попередній власник нещодавно змінював комплект зчеплення.
При підключенні сканера "лаунч X431", обравши модуль управління коробкою передач (TCM) і вибравши пункт Read Fault Codes (Читання кодів несправностей), екран приладу нам показав одночасно дві помилки роботизованої коробки передач FIAT - P060C і P1818. Надалі, в якості прикладів, були приведені інші марки Fiat з тією ж самою коробкою передач та різні версії програми діагностики X431, для зчитування тих самих параметрів.
На екрані діагностики ці ж самі пункти можуть мати інший переклад - оновлена версія FIAT V38.05 діагностики X431.
Для початку розбиратимемо помилку FIAT P1818 і розділимо прояви включення передач на наступні ознаки: 1. Не включається періодично перша передача. 2. Не включається задня передача або включається через першу, в обхід нейтрального положення селектора.
У разі помилки P1818 - а це загальна помилка по коробці перемикання передач, слід спочатку перевірити положення штока зчеплення на включеному запалюванні, показання повинні бути в діапазоні 19-21мм (в залежності від зношення вузла зчеплення 17-18мм), а на холостому ході в діапазоні 13мм (до 11мм). Для цього в меню знаходимо пункт Read Datastream (Потік даних) та вибираємо параметр Clutch pressure plate travel ( Датчик положення зчеплення) та Clutch pressure plate reference (Рекомендоване положення або виконавчий механізм вихідного положення зчеплення).
На даному авто FIAT Panda положення зчеплення на включеному запалюванні:
На далі розберемо ці "міліметри" на прикладі Fiat Panda з пробігом 208772км, з такою ж самою КПП, на якому замінили комплект зчеплення, лапку (тяга 73501671) штока і саму вилку вижимного підшипника (7617578) з пластиковими втулками.
Показання за версією FIAT V34.65 положення зчеплення Fiat Panda на включеному запалюванні:
Показання положення зчеплення Fiat Panda на холостому ході:
По-перше ми бачимо, що показання датчика положення зчеплення знаходиться у робочому диапазоні, по-друге початкове (рекомендуєме) значення повинно точно співпадати з поточним значенням. Якщо з першим у нас все гаразд, то з другим - привід викорастати. Показання можуть плавати в діапазоні ±1мм.
На відміну від Fiat Punto Evo, 500 і т.д. авто Fiat Panda дозволяє ввімкнути всі передачі на включеному запаленні. Надалі таблиця з даними датчиків в залежності від ввімкненої передачі, що актуально і для інших фіатів, на яких можна подивитися дані тільки на 1-N-R передача.
Передача/Параметри | Clutch pressure plate reference (Рекомендоване положення зчеплення чи рекомендоване переміщення плати тиску зчеплення) | Clutch pressure plate travel (Датчик положення зчеплення чи переміщення плати тиску зчеплення) | Engugement position (Датчик включеної передачі чи положення включення) | Selection position (Датчик вибору положення чи положення вибору) |
N | 19,61 | 19,61 | 24,07 | 18,77 |
1 | 19,61 | 19,61 | 13,82 | 18,81 |
R | 19,61 | 19,61 | 34,78 | 8,28 |
N (Ходостий хід) | 12,39 | 12,39 | 24,26 | 18,81 |
Наведемо приклади показань датчиків після ремонту авто Fiat Grunde Punto в нейтральній передачі на холостому ході, тобото зчеплення вижате:
1. Варіант коли поміняли комплект зчеплення з вилкою, але на авто проблема з витоком робочої рідини так і не вирішена.
2. Варінт коли міняли Набір манжет робота Fiat 717PU011 717PU012 717PU013 71719387 та шплінт (32мм) з тягою 7350167.
Наочно похибки по цим датчикам виглядають так.
P1741- датчик ввімкненної передачі (штока вибора передач).
P1742 - датчик положення ричага перемикання передач (штока включення передач).
P1743 - датчик положення зчеплення.
Зауважимо, що виход з ладу датчика положення ричага чи його некоректні показники, будуть супроводжуватися або тільки окремою похибкою P1744 - датчик тиску в гідроконтурі або разом. Також похибка P1744 може виникати внаслідок відсутності контакту самого роз'єму датчика тиску мастила.
У свою чергу не слід забувати про перевірку тиску в гідравлічному контурі коробки передач, для цього в меню знаходимо пункт Read Datastream і вибираємо параметр "Тиск у гідравлічному контурі"(Hydraulic pressure). На цьому автомобілі спрацювання масляного насоса РКПП відбувалося через кожні 20сек. на холостому ходу, що можна засікти за часом і без підключення автодіагностики, з чого на перший погляд можна зробити висновок, що гідроакумулятор ("груша") вийшов з ладу або починає "барахлити", що і призводить до неувімкнення першої та задньої передачі, тому що не вистачає тиску в системі. Якщо не враховувати помилку P1773, яка зазвичай виникає при виході з ладу гідроакумулятора, рідше у разі зношеного масляного насоса (але тоді буде відсутня команда на запуск авто, згорілий запобіжник насоса), то найпростіший спосіб перевірити працездатність даного вузла полягає в наступному - на увімкненому запаленні, натиснувши на педаль гальма, слід ручкою селектора включити першу передачу, потім другу передачу і потім через передачу задню. При кожному перемиканні передач спрацьовуватиме насос РКПП, що свідчить про різке падіння тиску роботизованої системи. Або зняти грушу і вставивши штир тупим кінцем в отвір, спробувати продавити всередину, якщо гідроакумулятор в робочому стані, то нічого не вийде, а інакше штир продавлюватиме внутрішню гуму. Зняття/установка груші здійснюється ріжковим ключем на 27мм, причому болгаркою або на точилі його слід зробити тонкостінним. За допомогою автодіагностики, попередньо перед зняттям гідроакумулятора, слід відстебнути роз'єм на насосі РКПП і в меню натиснувши пункт Active Test вибираємо пункт "Скидання тиску гідроакумулятора", інакше слід почекати деякий час, щоб тиск роботизованої коробки передач само впало до 0 бар.
Номінальна продуктивність масляного насоса 71769597 сладає 0,7 л/хв, але якщо електродвигун слід перевірити окремо, то час його безперервної роботи не повинен перевищувати 30 секунд.
Надалі повертаємось до нашого авто Fiat Panda. В результаті зовнішнього огляду роботизованої коробки передач було прийнято рішення про зняття гідравлічного блоку, у вигляді запотівання та підтікання елементів конструкції агрегату, встановленого кимось регульованого штока зчеплення РКПП FIAT і не дотримання норм відповідних параметрів коробки передач. Зняття та встановлення РКПП проводитися в нейтральному положенні коробки передач.
Після заміни манжет 717PU011 717PU012 717PU013 , датчика положення зчеплення та фільтра РКПП FIAT з відповідного набору
була зроблена вручну регулювання штока зчеплення. Початково заводська довжина штока 75мм і він встановлений не регульованим (3).
На будь-якому авто, внаслідок експлуатації, знос буде присутній як на самому штоку зчеплення (3), так і на тягі (2). На роботизованих коробках перемикання передач Fiat, заміна комплекта зчеплення(корзина, диск зчеплення, вижимний підшипник), як правило, відбувається пізніше ніж на звичайній МКПП з механічним вижимним підшипником, тому слід міняти і вилку вижимного підшипника (3). Але симптоми заміни комплекта зчеплення ті ж самі, і їх не слід плутати з вибиванням в нейтраль на будь-якій передачі або ударах при торканні на першій або задній передачі.
Клапан(71753760, 71719391) може бути причиною ударів при торканні у разі, коли на "гарячу" неможливо провести сервісне калібрування і калібрування зчеплення, а в найгіршому випадку просте прокачування зчеплення буде супроводжуватися похибкою. Підкачування насоса роботизованої коробки передач, з тимчасовим інтервалом раз до 15сек, може також свідчити про зношеність електромагнітного клапана зчеплення клапана або про "колгосп" по подовженню штока зчеплення.
Після виконаних робіт з ремонту роботизованої коробки передач FIAT, а саме заміни манжет гідроблоку РКПП, що зазвичай вирішує проблему з вибиванням в нейтраль на будь-якій передачі (попередньо ми виключили грушу) і регулюванні штока вижима, підключений лаунч показав на включеному запалені:
Виникає питання, а чому саме зупинились на значенні 20,98мм. А все тому, що на ціх коробках перемикання передач ідеальний вижим зчеплення ≈ 7мм, тобто в нейтральній передачі на холостому ході Clutch pressure plate travel (Датчик положення зчепленя) нам показав 13,87мм.
Установка регульованого штока зазвичай відбувається, коли є вироботка у вузлах зчеплення, але нічого не мінялось. На практиці встановлюється не регульований шток - а новий важіль вилки зчеплення 73501671, краще з новим штоком. При цьому всьому для цього не потрібно знімати механічну частину КПП.
Слід пам'ятати, що після заміни манжет або клапана зчеплення, як і комплекту зчеплення, слід провести адаптацію роботизованої системи перемикання передач автомобіля. Вибравши відповідний пункт меню Active Test, попередньо видаливши помилки пуктом Clear Fault Codes, натискаємо по черзі: 1. Прокачування зчеплення, 2. Сервісне самокалібрування, 3. Увімкнення самокалібрування зчеплення.
В результаті виконаних робіт автомобіль рушав плавно, передачі в нейтраль не вибивало, але задня передача все одно погано включалася. Ця проблема "вискакує" дуже рідко. Причиною даної поломки був люфт шплінта, що показано нижче на зображенні, виконавчого механізму, який входить до складу РКПП.
В ситуації, коли коробка перемикання передач переходить в режим нейтралі при переключенні з другої на третю передачу і навпаки, чи з четвертої на п'яту і навпаки, тобто хаотично, а не на конкретній передачі, слід провести огляд електромагнітного клапана вибору ряда передач.
"Палець" клапана в початковому положенні або не до кінця втоплений, або після подачі живлення не повертається у початкове положення. Причому сам шток вибора передач вільно просуватися не буде.
Випадок пов'язаний з вибиванням конкретної передачі описано в блозі
У певних випадках, після заміни комплекту зчеплення, або будь-якого вузла гідроблоку і завершення процедури навчання роботизованої коробки перемикання передач, відбувається відсутність реакції на включення передачі, на включеному запаленні або на холостому ходу, хоча автомобіль спокійно доїхав на СТО своїм ходом. У такому випадку необхідно вибрати пункт меню Active Test, потім "Нові виконавчі механізми" і далі підібрати відповідний рядок: "Двигун насоса", "Заміна гідравлічного комплекту", "Заміна коробки передач", "Заміна гідроакумулятора коробки передач", "Заміна зчеплення" "...
Далі слід знову пройти по черзі: "Прокачування зчеплення", "Сервісне самокалібрування", "Увімкнення самокалібрування зчеплення", попередньо вибравши пункт - "Скинути функції самоналаштування".
Похибка P060C - несправність блоку управління виникала в результаті обриву проводу "маси", який тримався буквально на п'яти жилках, провід знаходився за майданчиком АКБ і був прикручений до лонжерона, через що проблему шукали досить довго.
З вищевикладеного слід зробити наступний висновок:
Помилка P060C пов'язана з автомобільної проводкою, тобто зі джгутом проводів КПП, зокрема з масою, рідше ця помилка виявляється у разі проблем у системі охолодження автомобіля.
Помилка P1818 пов'язана зі зчепленням - знос комплекту зчеплення (автомобіль починає якось їхати після 3000об/хв) / штока вижиму зчеплення (не збіг діапазону положення зчеплення після заміни комплекту, але не є причиною) / клапана зчеплення (удар при рушанні, не проходить сервісне самокалібрування на діагностичному приладі, відсутні зовнішні витоки, інакше слід замінити манжети штока зчеплення та передач) або в крайньому випадку - з механічною проблемою (люфти в шплінтах фіксації штоках і т.д.), що виявлятиметься додатковими ознаками, залежно від того, що саме з перерахованого вийшло з ладу.
Якщо Ви не впевнені у виборі чи сумніваєтеся, то наші фахівці безкоштовно проконсультують Вас з будь-яких питань, пов'язаних із нашими пропозиціями
Ви завжди можете поставити запитання по телефону:
0981104230
0981104230 Viber
Робочі дні 10:00-17:00
Вихідні дні 10:00-15:00
24.04.2021
MG3. Помилка P2916 роботизованої коробки передач MG3 Cross.22.04.2021
FIAT. Похибка P1767 та P1810 з P1818 роботизованої коробки перемикання передач03.12.2020
FIAT. P2916 помилка роботизованої КПП07.10.2020
FIAT. Похибка P060C та P1818 роботизованої коробки передач FIAT04.08.2020
RENAULT. Вимикається режим авто роботизованої коробки Рено або помилка DF078 Renault03.08.2020
CHERY. Інструкція зі зняття гідроблоку роботизованої КПП CHERY KIMO15.03.2020
CHERY. Інструкція зі зняття гідроблоку роботизованої КПП Chery QQ AMT.20.09.2019
CHERY. Роботизована коробка Чері Тіго ФЛ - зняття та встановлення25.06.2019
CHERY. Вирвало заглушку коробки передач робот Chery QQ AMT13.02.2019
CHERY. Помилка коробки робот P0805 разом з P2904 або P2905 автомобіля Chery
Комментарии к этой записи в блоге